Spännande möte

Tjenare, har nyss kommit hemifrån skogen och ifrån ett kanske lite för spännande möte, jag och min morbror gick åt varsit håll i skogen och efter kanske 45 min så ropar han på mig på radion och sa att han haft en älgtjur hos sig som sedan sprang åt mitt håll så efter 10 min så gick jag upp en bit och då kommer älgtjuren rätt emot mig mellan träden och stannar på kanske 30 meters håll och jag börjar locka fast vinden blåser rätt emot den så den får vittring av mig och går i en halvcirkel runt mig också provar jag att locka igen och då springer den rakt emot mig och jag ställer mig bakom en liten björk ifall den skulle komma för nära, men så tvärstannar den på 6-7 meters avstånd och får syn på mig och springer sen iväg. Väldigt roligt men även lite farligt att få en älgtjur så nära inpå sig nu i början på brunsten eftersom att dom oftast är lite griniga då.

Bilden är på samma tjur fast min morbror den när tjuren var hos honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0