Spänning

Halloj, försov mig lite idag så kom inte till passet förrän kl 4 men det gjorde inget för det kom inte något djur överhuvudtaget, men när klockan blev 07:20 så skulle jag gå bort till ett ställe där jag satt igår och hämta lockpipan som jag kom på att jag glömt där när jag kom hem igår och när jag hämtat pipan så fortsatte jag uppför berget och kom till slut in i en rätt gles grovskog också hörde jag att ett par älgar stack iväg där inne in i massa högt gräs så jag tänkte att jag skulle locka på dom så kanske jag kan få se dom iallafall tänkte jag också stod jag och locka i kanske en minut så hör jag hur något närmar sig snabbt rätt emot mig, då kommer en älgko rusandes rätt emot mig och är skit grinig och stannar på 10-15 m från mig med öronen bakåt och stampar med klövarna i marken och jag får av mig bössan beredd att skjuta ett skrämsel skott ifall den skulle komma närmare med med detsamma så gick jag fram och viftade med armarna så hon såg att det var jag som lockade och inte nån annan älg eftersom hon försökte beskydda kalven som hon hade med sig så är det ju helt naturligt x), men så stack hon iväg iallafall i full fart med kalven efter sig, lite onödigt spännande faktiskt men det piggar upp! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0